Quotes

Door Jules Janssen • Saturday 23 October 2010

Een luie post met teksten van andere mensen, daar komt ‘t vandaag op neer. Quotes van mensen die weten waar ze ‘t over hebben. Tegelijkertijd natuurlijk stuk voor stuk wijze levenslessen. Doe er wat nuttigs mee. Toevoegingen zijn natuurlijk welkom.

“Being with a client is like being in a marriage. Sometimes you get into it for the wrong reasons, and eventually they hit you in the face.”, Roger Sterling (Mad Men)

“In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.”, Yogi Berra, de Cruyff van ‘t baseball.

“One thing I’ve noticed over the years is that if you drive into London at 6am, half of the cars on the roads are Porsches and Astons. Whereas if you go in at ten to nine, they’re all Renaults. Simple solution, then. You want a nice car? Get up earlier and do more work.”, Jeremy Clarkson.

“Vrijheid is een volgetankte Mercedes”, aldus Armand.

“Nothing draws a crowd like a crowd.”, PT Barnum.

“Het CPB is een gokautomaat. Je trekt eraan en er komt een getal uit.”, Hans Wiegel.

“What’s great about this country is that America started the tradition where the richest consumers buy essentially the same things as the poorest. You can be watching TV and see Coca-Cola, and you know that the President drinks Coke, Liz Taylor drinks Coke, and just think, you can drink Coke, too. A Coke is a Coke and no amount of money can get you a better Coke than the one the bum on the corner is drinking. All the Cokes are the same and all the Cokes are good. Liz Taylor knows it, the President knows it, the bum knows it, and you know it.”, filosofie van Andy Warhol

“If I had asked my customers what they wanted, they would have said a faster horse.”, Henry Ford

Deze laatste van meneer Ford is ook ontzettend van toepassing in het ‘verkopen’ van websites. Klanten hebben in veel gevallen echt geen enkel idee van wat ze van je willen kopen. Als ze een idee hebben is het meestal een slecht idee. Het is daarom voor de goede ‘nerd’ op dit moment niet alleen belangrijk dat je de technische know-how in huis hebt, maar ook dat je het praktische ‘probleem’ van de klant kunt oplossen met een helder en simpel product .

terug naar blog